HANYA DI HATIMU: JOM BACA

Pages

Thursday 26 April 2012

JOM BACA



jika kau katakan yang kau dah bertemu dengan cinta kau…kau silap..selagi kau tidak di ijabkabulkan..kau bukan milik dia..dan dia bukan milik kau..ingat lah,tuhan hanya pinjam kan dia untuk kau hanya seketika..setelah dia menjadi milik kau..kau jagalah hati dia,jangan pernah sekali pun kau lukai hatinya,kenapa mesti dia yang menjaga hati kau,..ingat lah sekiranya kau menjaga hatinya..dalam masa yang sama hati kau turut terjaga,.
jika kau kau kata kau sayangkan dia..kau tipu diri kau sebenarnya,,jika kau sayangkan dia..adakah kau jaga hati dia??adakah kau buat apa yang dia suruh??adakah kau dengar kata2 dia??adakah kau berlembut hati dengan dia??jawpannya kau masih belum menyayanginya..kerana kau masih bersifat ego dalam diri kau..!!! tak salah untuk kita ego dalam diri kita untuk sesuatu yang baik..tapi kau ego untuk menyayangi diri dia!! Kau ikut kepala kau je..merajuk bertahun2..apa yang kau dapat? Kau jangan ingat dia akan pujuk kau,,maybe dia akan pujuk kau,tapi untuk berapa hari je la..lepas tu kau jangan marah kalau dia cari yang lain..sebab apa??sebab kau pentingkan diri kau je!! Kau ingat kau tu bagus sangat?? Kat luar sana lagi ramai yang lagi bagus dari kau..dan kau jangan ingat diri kau tu cukup sempurna untuk dia..sedar lah sikit..yang diri kita ni tak semuanya sempurna..so kau jangan ingat diri kau tu ada semua pakage..
kalau boleh perbaiki lah diri tu jika ada kelemahan..cermin2 kan diri tu,walaupun muka cantik or ensem..tapi jika hati kau tu lebih kurang hati kuman..nak wat pe??xde maknanya..urmm lagi satu,kenapa mudah2 je kau buang dia macam tu jew..dulu bukan main sayang..lepas jumpa yang lain kau pandang dia macam xkenal..sebelum nak dapat.amboi bukan main susah lagi,,apa saja sanggup buat..untuk dapatkannya..tapi bila dah dapat,kau senang lenang jew..itu lah manusia..xreti nak bersyukur!! Cukup lah atas apa yang kita ada..tak payah nak cari lagi baik,,tapi xsalah untuk kita cari yang lagi baik..tapi bila dah dapat yang baik..tak payah la nak cari yang lagi baik..kau jangan ingat kau tu baik sangat sampai kau nak cari yang lagi baik..lelaki yang baik untuk perempuan yang baik,dan perempuan yang tak baik untuk lelaki yang tak baik..so kau nilai kan mana satu diri kau..
jagalah hubungan kau dengan dia..bukan senang nak bina masjid,,penuh dengan tenaga nak wat tu,,so yang kau senang2 runtuhkan guna bajak tanah kenapa..lagi satu jangan lah kau nak amik hak orang lain,,kalau kau nak pinjam tak apa..tapi kalau kau amik hak orang..ha jangan Tanya kenapa kalau hak kau dia amik satu hari nanti..kau pikir la sendiri..ermm agak2 kau dia sayangkan kau tak??kalau kau kata dia tak sayangkan kau..kenapa dia sanggup turutkan kata kau..so kau nilaikan lah mana yang baik untuk hubungan kau,jangan nak shotcut je nak mudah la..last2 kau kemana dia kemana..jangan marah kalau dia cari yang lain..itu semua salah kau!! Kenapa dari awal kau xjaga hati dia..jangan pandang remeh dengan benda ni..ti kau muka tempeh je hari2..hahaha renung2 kan selamat mencuba..:-}

No comments:

Post a Comment