HANYA DI HATIMU: MAAFKAN LAH MEREKA

Pages

Sunday 22 April 2012

MAAFKAN LAH MEREKA

Assalamualaikum....


today sufi nak share 1 perkara ngan semua pembaca blog ini...tadi pagi sufi tgk tv9 ya la kan sebelum pi keje tambah sedikit ilmu didada..hehehe sufi tgk 'tanyalah ustaz'.. 

apa yang sufi sempat dgr adalah tentang memaafkan org lain dan meminta maaf..sufi sedar dan akui yg sufi banyak memarahi org lain..ye lan kt kat dunia ni xterlepas dgn kesilapan yg dilakukan...maybe salah faham jew tp sampai terbawak2 ke tidur kerana marah kan se'orang hamba Allah tu..

bila sufi fikir2 semula...mmg betul kata ustaz...lau kt dok pk kan dia..marah2 dia..kt yg akan stress swktu tidur n bgun lak badan kt yg letih...so sufi wat keputusan untuk malas la nak pk apa yg org wat kat kt n malas nak marah2 org lg..biarlah dia nak ckp ape..lg kt layan lg mengada2 la dia naik lemak la jawabnya..so just ignore it,,
“Bertakwalah kamu kepada Allah dan berbuat baiklah dalam hubungan antara sesama. Sungguh Allah akan mendamaikan antara orang-orang yang beriman kelak pada hari kiamat.”
 "Jangan anggap meminta maaf itu perkara yang mudah dilakukan. Beratnya meminta maaf itu sama dengan susahnya memberi maaf. Seseorang yang diliputi perasaan sombong, baik kerana pangkat dan kekuasaannya, atau kerana status sosialnya, tidak mudah meminta maaf jika melakukan kesalahan"
"Manusia tidak akan pernah terlepas daripada melakukan dosa. Orang baik menurut ajaran Islam bukanlah mereka yang tidak pernah bersalah, melainkan orang yang apabila berbuat kesalahan dia segera menyedari kesalahannya itu kemudian meminta ampun kepada Allah."

No comments:

Post a Comment